İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...

T.C. KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ KALİTE, AKREDİTASYON VE ARGE KOMİSYONU YÖNERGESİ (EKLEME 25.03.2025)

T.C.
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ
KALİTE, AKREDİTASYON VE ARGE KOMİSYONU YÖNERGESİ
 
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu Yönergenin amacı, KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyonunun oluşturulması, görevlendirilmesi ve süresi, uygulamaları, başkanı, üyeleri, çalışma usulleri, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2- Bu Yönerge KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyonunun görevlendirilmesi, çalışma usulleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu Yönerge, KTO Karatay Üniversitesi Strateji ve Kalite Yönetim Ofisi tarafından hazırlanan 04.03.2023 tarihli ve 55431 sayılı yazı kapsamında Çocuk Gelişimi Bölüm Kurulu kararına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu çalışma usul ve esaslarda geçen;
  1. Rektör: KTO Karatay Üniversitesi Rektörünü, 
  2. Komisyon Başkanı: Komisyon Üyeleri arasından belirlenen öğretim üyesini,
  3. Üniversite: KTO Karatay Üniversitesini,
  4. Fakülte: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesini,
  5. Bölüm: Çocuk Gelişimi Bölümünü,
  6. Komisyon: Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyonunu.
  7. Üye: Komisyon üyelerini,
  8. Öğrenci Temsilcisi: Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencisini,
  9. Akreditasyon: Bir dış değerlendirici kurum tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen, değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini,
  10. Kalite yönetim sistemi: Üniversitenin veya bir programın, kalite standartları ile uyumlu kalite ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek ve hedeflenen kalitenin gerçekleşmesi amacı ile sürdürülen planlı ve sistematik faaliyetlerin bütününü,
  11. AR-GE Komisyonu: Çocuk Gelişimi Bölümü’nün Araştırma Geliştirme (AR-GE) Komisyonu’nu ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Komisyonun Oluşturulması, Çalışma Esasları, Görev Süreleri
 
Komisyonun Oluşturulması
Madde 5- Komisyon şu usuller doğrultusunda oluşturulur;
  1. Komisyon, Bölüm başkanı önerisiyle Bölüm Kurulu kararı ile kurulur.
  2. Komisyon üyeleri kendi içinden bir başkan seçer.
 
Komisyonun Çalışma Esasları
Madde 6- Komisyon şu esaslar doğrultusunda çalışmalarını sürdürür;
  1. Komisyon, çalışmalarını akademik birimler ile eşgüdümlü olarak yürütür.
  2. Komisyon, gerekli olması durumunda ilgili konunun uzmanlarını toplantılara çağırabilir.
  3. Komisyon, eğitim-öğretim yılı içinde en az iki kez toplanır. Her toplantı için toplantı tutanağı oluşturulur. Toplantı tarihi ile yeri Başkan tarafından ve toplantı tarihinden en geç üç gün önce belirlenir.
  4. Komisyon, en az üye tam sayısının salt çoğunluğunun hazır bulunmasıyla toplantıya başlar.
  5. Komisyon, toplantıda hazır bulunanların en az salt çoğunluğunun kullandığı oy doğrultusunda karar alır. Oyların eşitliği hâlinde Başkanın oyu doğrultusunda karar alınır.
  6. Öğrenci temsilcileri, toplantıda hazır bulunup görüş bildirirler. Öğrenci temsilcileri oy kullanmaz ve oylama oturumuna katılmazlar.
 
Komisyon Üyelerinin Görev Süresi
Madde 7- Komisyon üyelerinin görev süresinde şu ilkeler dikkate alınır;
  1. Komisyon başkanı ve üyeleri 3 yıl süreyle atanır. Görev süresi biten bir üye yeniden atanabilir.
  2. Komisyon üyelerinin, üyelikten çekilme isteği, komisyon başkanının Bölüm Başkanlığına bildirmesi ile gerçekleşir.
  3.  Komisyon başkanının görevden ayrılması durumunda üyeler ve başkan 30 (otuz) gün içerisinde yeniden belirlenir.
  4. Bir takvim yılı içerisinde izinsiz/mazeretsiz olarak üst üste 3 (üç) toplantıya katılmayan veya mazereti sebebiyle üyelikten çekilen üyenin yerine Bölüm Başkanı tarafından yeni bir üye atanır.
  5. Görev süresi sona eren üyeler aynı usul ile tekrar atanabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Amaç, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Amaç:
Madde 8- Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyonunun amaçları şunlardır;
  1. Kalite, eğitim-öğretim ve AR-GE ile akreditasyon çalışmalarına ilişkin planlama, uygulama, kontrol ve iyileştirme süreçlerinin yürütülmesini, Bölüm stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, akademik ve idari hizmetlerin değerlendirilmesi, kalitenin geliştirilmesi ve akreditasyon sürecinde yapılacak her türlü çalışmanın yürütülmesini sağlamaktır.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Madde 9- Komisyonun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
  1. Yükseköğretim Kalite Kurulunun akreditasyon konusunda aldığı kararları ve güncel gelişmeleri takip ederek bölüm akreditasyonuna yönelik planlama ve çalışmaları yürütür.
  2. Akreditasyon sürecinde başvuru için gerekli hazırlıkları yapar.
  3. SABAK tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde, bölümün stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin değerlendirilmesi sürecini yönetir.
  4. Bölüm öz-değerlendirme raporlarının yazılma sürecini yürütür.
  5. Kurumun Stratejik Planı ve Hedefleri doğrultusunda, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin değerlendirmesi ve kalitesinin iyileştirilmesi kapsamında çalışmalar yapar.
  6. Çocuk Gelişimi Bölümünde kalite güvence sistemi için gerekli süreçlerin izlenmesi, belirlenmesi, uygulanması ve sürdürülmesini süreçlerini yönetir.
  7. Bölümdeki AR-GE faaliyetleri ile ilgili hedeflerin belirlenmesini sağlar.
  8. Bölümdeki öğretim elemanlarının ve öğrencilerin bilimsel araştırma yetkinliklerini güçlendirmek amacıyla bilimsel toplantıların ve eğitimlerin yapılmasını planlar.
  9. Bölümdeki nitelikli araştırmaların ve projelerin arttırılması için ulusal ve uluslararası proje ve araştırma desteklerinin duyurulması, bilimsel etkinliklerin paylaşılması ve eğitimlerin yapılması süreçlerini yürütür.
  10. Bölümdeki öğrenciler ve mezunlarla iş birliği içinde bilimsel çalışmaların gerçekleştirilmesi için planlamalar yapar.
  11. Bölüm öğretim elemanlarının AR-GE faaliyetlerini takip eder ve gerekli iyileştirmeleri planlayarak Bölüm Başkanlığına iletir.
  12. Bölümün eğitim-öğretim, sınav, staj uygulamaları gibi tüm faaliyet alanlarına ilişkin formların güncellenmesini yapar.
  13. Akreditasyon ve ARGE çalışmalarının yürütülmesinde Bölüm Başkanının verdiği görevleri yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyon Üyelerinin Görevleri
 
Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyon Başkanın Görevleri
Madde 10- Komisyon Başkanının görevleri, 
a) Komisyonu temsil eder, toplantılara başkanlık yapar ve komisyon çalışmalarını yürütür. 
b) Komisyon ile ilgili görevlendirme, iletişim, yazışma vb. konuları komisyon bölüme bildirir. 
c) Komisyona toplantı çağrılarını yapar ve ihtiyaca göre komisyonu özel gündemli toplantıya çağırır. 
ç) Komisyonun toplantı tutanaklarının dosyalanıp arşivlenmesinin kontrolünü sağlar. 
d) Her eğitim öğretim yarıyılının sonunda komisyonca hazırlanan komisyonun faaliyet raporunu Bölüm Başkanlığına sunar.
Kalite, Akreditasyon ve ARGE Komisyon Üyelerinin Görevleri
Madde 11 – Komisyon üyelerinin görevleri,
a) Komisyon çalışmalarını başkan ile yürütür. 
b) Komisyon toplantılarına ve kararlarına aktif katılım sağlar. 
c) Başkanın verdiği diğer görevleri yapar.
ç) Her eğitim öğretim yarıyılının sonunda komisyonun faaliyet raporunun hazırlanmasında görev alır.
Öğrenci Temsilcisinin Görevleri
Madde 12- Öğrenci temsilcisinin görevleri;
  1. Komisyon çalışmalarını başkan ve üyeler ile yürütür.
  2. Komisyon toplantılarına ve kararlarına aktif katılım sağlar.
  3. Komisyonda görüşlerini bildirir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hükmü Bulunmayan Haller, Yürürlük ve Yürütme
 
Hükmü Bulunmayan Haller
Madde 13- Bu komisyonun çalışma usul ve esaslarında hükmü bulunmayan konularda Çocuk Gelişimi Bölüm Kurulu kararlarına göre işlem yapılır.
 
Yürürlük
Madde 14Bu çalışma usul ve esasları, Senatonun kabulünden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 15-Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.