İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Lütfen Bekleyiniz...
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ MEZUNLAR VE PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI (ekleme 04.11.2025)
T.C.
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
BÖLÜMÜ
MEZUNLAR VE PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu çalışma usul ve esaslarının amacı, KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler
Komisyonunun kuruluş, görev ve çalışmalarına ilişkin usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
Madde 2- Bu çalışma usul ve esasları, KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonunun
kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarına ait hükümlerini kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu çalışma usul ve esasları, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili diğer
mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu çalışma usul ve esaslarda geçen;
1. Bölüm: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünü,
2. Bölüm Başkanı: : KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Başkanını,
3. Bölüm Kurulu: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Kurulunu,
4. Dış Paydaş: Üniversitenin sunduğu akademik ya da idari süreçleri kapsayan ürün ve
hizmetlerden yararlananla, üniversiteyi etkileyen ya da üniversiteden etkilenen üniversite dışındaki kişi, grup ya da kurumları,
5. Eğitim Paydaşları: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanlarını ve öğrencilerini,
6. Fakülte: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesini,
7. İç Paydaş: Üniversitenin akademik ya da idari faaliyetlerinden doğrudan etkilenen ya
da üniversiteyi etkileyen üniversite içerisindeki kişi veya grupları,
8.Komisyon: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonunu,
9. Komisyon Başkanı: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonu Başkanını,
10. Komisyon Üyeleri: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonunun üyelerini,
11. Öğrenci: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerini,
12. Rektör: KTO Karatay Üniversitesi Rektörü,
13. Üniversite: KTO Karatay Üniversitesini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Komisyonun Oluşturulması, Görevlendirilmesi ve Süresi, Başkanı, Üyeleri, Çalışma
İlkeleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Komisyonunun Oluşturulması, Görevlendirilmesi ve Süresi
Madde 5- Komisyon şu ilkeler doğrultusunda oluşturulur;
1. Komisyon, Bölüm Başkanının önerisi ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Kurulu
kararı ile kurulur.
2. Komisyonun faaliyet süresi üç yıldır.
3. Faaliyet süresi biten komisyonun üyelikleri, Bölüm Kurulu kararıyla yenilenir.
4. Komisyon üyeleri kendi içinden bir başkan seçer.
5. Görev süresi biten komisyon üyesi yeniden görevlendirilebilir.
6. Görev süresinden önce herhangi bir nedenle görevi sona eren komisyon üyeleri aynı
usulle tekrar atanabilir.
7. Öğrencilerin komisyon üyelikleri bir yıl sürelidir. Süresi biten öğrencinin yerine
öğrencileri temsil eden yeni üye seçilir.
Komisyon Başkanı
Madde 6- Komisyon Başkanının görevleri,
1. Komisyonun temsil eder, toplantılara başkanlık yapar ve komisyon çalışmalarını
yürütür.
2. Komisyon ile ilgili görevlendirme, iletişim, yazışma vb. konuları komisyon kararıyla
bölüme bildirir.
3. Komisyon toplantı çağrılarını yapar ve ihtiyaca göre komisyonu özel gündemli/acil
toplantıya çağırır.
4. Her eğitim öğretim yarıyılınım sonunda komisyonca hazırlanan komisyonun faaliyet
raporunu Bölüm Başkanlığına sunar.
5. Komisyonun toplantı tutanaklarının dosyalanıp arşivlenmesinin kontrolünü sağlar.
Komisyon Üyeleri
Madde 7- Komisyon üyelerinin görevleri,
1. Komisyon çalışmalarını başkan ile yürütür.
2. Komisyon toplantılarına ve kararlarına aktif katılım sağlar.
3. Her eğitim öğretim yarıyılının sonunda komisyonun faaliyet raporunun hazırlanmasına
yardım eder.
4. Başkanın verdiği diğer görevleri yapar.
Komisyonun Çalışma İlkeleri
Madde 8- Komisyonun çalışıma ilkeleri;
1. Komisyon her eğitim öğretim yarıyılı içerisinde en az iki kez olmak üzere yılda en az
dört kez toplanır. Gerek görülmesi halinde, başkanın çağrısı ile olağanüstü toplantı
yapılabilir.
2. Komisyon gündem oluştuğunda başkanım çağrısı ile toplanır. Üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oylama
açık usulle yapılır. Oyların eşit olması halinde Komisyon Başkanının oyu yönünde
karar verilmiş sayılır.
3. Gerekli durumlarda diğer ilgili komisyonlarla iletişime geçerek toplantılar düzenler.
Komisyonun Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 9- Komisyonun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
1. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde Paydaş Analizi Formu
aracılığıyla paydaş analizini gerçekleştirir.
2. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde Paydaş Analizi Formu
aracılığıyla paydaşları önceliklendirir ve değerlendirir.
3. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde paydaşların görüş ve
beklentilerini her yılın temmuz ayından bir sonraki yılın haziran ayına kadar
görüşme/toplantı, anket ve diğer yöntemler aracılığıyla tespit eder.
4. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde belirli bir gündem
dahilinde yüz yüze ya da çevrimiçi olarak görüşme/toplantı gerçekleştirir.
5. Paydaşların görüşlerinin alınmasıyla kuruluşun güçlü/zayıf yönleri/fırsatları/tehditleri
hakkında rapor düzenler ve bu raporu her yılın temmuz ayı içinde bölüm başkanına
teslim eder.
6. İç ve dış paydaşlara, paydaş görüş ve beklentileri ile ilgili bilgilendirme yapar. İç
paydaşlar; ilanlar, toplantılar, yüz yüze görüşmeler, yazılı ve sözlü duyurular, web
üzerinden duyurular, multimedya araçları, elektronik belge yönetim sistemi
aracılığıyla bilgilendirilir. Dış paydaşlar; web sayfaları ve e-posta aracılığıyla
bilgilendirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hükmü Bulunmayan Haller, Yürürlük ve Yürütme
Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 10-Bu komisyonun çalışma usul ve esaslarında hükmü bulunmayan konularda
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Kurul kararlarıma göre işlem yapılır.
Yürürlük
Madde 11- Bu çalışma usul ve esasları, Senato kabulünden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 12- Bu çalışma usul ve esasları hükümlerini Rektör yürütür.
Komisyon Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT
Komisyon Üyeleri: Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN
Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
BÖLÜMÜ
MEZUNLAR VE PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu çalışma usul ve esaslarının amacı, KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler
Komisyonunun kuruluş, görev ve çalışmalarına ilişkin usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
Madde 2- Bu çalışma usul ve esasları, KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonunun
kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarına ait hükümlerini kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu çalışma usul ve esasları, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili diğer
mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu çalışma usul ve esaslarda geçen;
1. Bölüm: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünü,
2. Bölüm Başkanı: : KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Başkanını,
3. Bölüm Kurulu: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Kurulunu,
4. Dış Paydaş: Üniversitenin sunduğu akademik ya da idari süreçleri kapsayan ürün ve
hizmetlerden yararlananla, üniversiteyi etkileyen ya da üniversiteden etkilenen üniversite dışındaki kişi, grup ya da kurumları,
5. Eğitim Paydaşları: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanlarını ve öğrencilerini,
6. Fakülte: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesini,
7. İç Paydaş: Üniversitenin akademik ya da idari faaliyetlerinden doğrudan etkilenen ya
da üniversiteyi etkileyen üniversite içerisindeki kişi veya grupları,
8.Komisyon: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonunu,
9. Komisyon Başkanı: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyon
10. Komisyon Üyeleri: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Mezunlar ve Paydaşlarla İlişkiler Komisyonunun üyelerini,
11. Öğrenci: KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerini,
12. Rektör: KTO Karatay Üniversitesi Rektörü,
13. Üniversite: KTO Karatay Üniversitesini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Komisyonun Oluşturulması, Görevlendirilmesi ve Süresi, Başkanı, Üyeleri, Çalışma
İlkeleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Komisyonunun Oluşturulması, Görevlendirilmesi ve Süresi
Madde 5- Komisyon şu ilkeler doğrultusunda oluşturulur;
1. Komisyon, Bölüm Başkanının önerisi ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Kurulu
kararı ile kurulur.
2. Komisyonun faaliyet süresi üç yıldır.
3. Faaliyet süresi biten komisyonun üyelikleri, Bölüm Kurulu kararıyla yenilenir.
4. Komisyon üyeleri kendi içinden bir başkan seçer.
5. Görev süresi biten komisyon üyesi yeniden görevlendirilebilir.
6. Görev süresinden önce herhangi bir nedenle görevi sona eren komisyon üyeleri aynı
usulle tekrar atanabilir.
7. Öğrencilerin komisyon üyelikleri bir yıl sürelidir. Süresi biten öğrencinin yerine
öğrencileri temsil eden yeni üye seçilir.
Komisyon Başkanı
Madde 6- Komisyon Başkanının görevleri,
1. Komisyonun temsil eder, toplantılara başkanlık yapar ve komisyon çalışmalarını
yürütür.
2. Komisyon ile ilgili görevlendirme, iletişim, yazışma vb. konuları komisyon kararıyla
bölüme bildirir.
3. Komisyon toplantı çağrılarını yapar ve ihtiyaca göre komisyonu özel gündemli/acil
toplantıya çağırır.
4. Her eğitim öğretim yarıyılınım sonunda komisyonca hazırlanan komisyonun faaliyet
raporunu Bölüm Başkanlığına sunar.
5. Komisyonun toplantı tutanaklarının dosyalanıp arşivlenmesinin kontrolünü sağlar.
Komisyon Üyeleri
Madde 7- Komisyon üyelerinin görevleri,
1. Komisyon çalışmalarını başkan ile yürütür.
2. Komisyon toplantılarına ve kararlarına aktif katılım sağlar.
3. Her eğitim öğretim yarıyılının sonunda komisyonun faaliyet raporunun hazırlanmasına
yardım eder.
4. Başkanın verdiği diğer görevleri yapar.
Komisyonun Çalışma İlkeleri
Madde 8- Komisyonun çalışıma ilkeleri;
1. Komisyon her eğitim öğretim yarıyılı içerisinde en az iki kez olmak üzere yılda en az
dört kez toplanır. Gerek görülmesi halinde, başkanın çağrısı ile olağanüstü toplantı
yapılabilir.
2. Komisyon gündem oluştuğunda başkanım çağrısı ile toplanır. Üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oylama
açık usulle yapılır. Oyların eşit olması halinde Komisyon Başkanının oyu yönünde
karar verilmiş sayılır.
3. Gerekli durumlarda diğer ilgili komisyonlarla iletişime geçerek toplantılar düzenler.
Komisyonun Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 9- Komisyonun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
1. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde Paydaş Analizi Formu
aracılığıyla paydaş analizini gerçekleştirir.
2. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde Paydaş Analizi Formu
aracılığıyla paydaşları önceliklendirir ve değerlendirir.
3. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde paydaşların görüş ve
beklentilerini her yılın temmuz ayından bir sonraki yılın haziran ayına kadar
görüşme/toplantı, anket ve diğer yöntemler aracılığıyla tespit eder.
4. Paydaş İlişkileri Yönetimi Prosedüründe belirtildiği şekilde belirli bir gündem
dahilinde yüz yüze ya da çevrimiçi olarak görüşme/toplantı gerçekleştirir.
5. Paydaşların görüşlerinin alınmasıyla kuruluşun güçlü/zayıf yönleri/fırsatları/tehditleri
hakkında rapor düzenler ve bu raporu her yılın temmuz ayı içinde bölüm başkanına
teslim eder.
6. İç ve dış paydaşlara, paydaş görüş ve beklentileri ile ilgili bilgilendirme yapar. İç
paydaşlar; ilanlar, toplantılar, yüz yüze görüşmeler, yazılı ve sözlü duyurular, web
üzerinden duyurular, multimedya araçları, elektronik belge yönetim sistemi
aracılığıyla bilgilendirilir. Dış paydaşlar; web sayfaları ve e-posta aracılığıyla
bilgilendirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hükmü Bulunmayan Haller, Yürürlük ve Yürütme
Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 10-Bu komisyonun çalışma usul ve esaslarında hükmü bulunmayan konularda
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Kurul kararlarıma göre işlem yapılır.
Yürürlük
Madde 11- Bu çalışma usul ve esasları, Senato kabulünden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 12- Bu çalışma usul ve esasları hükümlerini Rektör yürütür.
Komisyon Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT
Komisyon Üyeleri: Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN
Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA